Facebook to duży serwis społecznościowy, bez którego wiele osób nie wyobraża sobie obecnie codzienności. W połowie 2017 r. liczba użytkowników Facebooka na całym świecie wynosiła prawie 2 miliardy. Codziennie aktywnych jest ok. 1,3 mld użytkowników. Takie liczby obrazują jak dużą siłę przebicia we współczesnym świecie ma Facebook.
Średni wiek użytkownika Facebooka to obecnie 22 lata. Zakłada się, że przeciętny użytkownik spędza na nim ok. 22 minut dziennie. Projekt Marka Zuckerberga to obecnie gigant na skalę międzynarodową, który w Polsce wyprzedził m.in. takie serwisy jak naszaklasa.pl. To też miejsce, gdzie można zarabiać.
→ Zarabiaj na Facebooku. Jak zacząć zarabiać? Na co zwrócić uwagę? Jakie możliwości daje Facebook?
Facebook to prawdopodobnie najbardziej rozrywkowa sieć społecznościowa. Zarabianie na nim nie wydaje się, na pierwszy rzut oka, oczywiste. W praktyce, jednak można zarabiać, mając konto na Facebooku. Jak zacząć? Na co zwrócić uwagę?
→ Zarabiaj na sprzedaży swoich rzeczy na Facebooku. Poznaj sprawdzone sposoby
Raz na jakiś czas robimy generalne porządki i okazuje się, że mamy wiele rzeczy, które nie są potrzebne. Można je sprzedać. Już nie tylko na popularnym Allegro, ale także na Facebooku.
Sprzedaż na Facebooku staje się coraz bardziej popularna. Najczęściej pojawiają się wpisy na profilu, informujące o sprzedaży danej rzeczy. Minusem takiego rozwiązania jest fakt, że widzą to wszystkie osoby, które są znajomymi. Dlatego, korzystniejszym rozwiązaniem jest dołączenie do grupy, która oferuje sprzedaż i kupno konkretnego rodzaju produktów. W ten sposób trafiamy do grupy docelowej, gdzie o wiele szybciej i łatwiej możemy znaleźć potencjalnych nabywców. Można znaleźć grupę, znajdującą się w bezpośredniej okolicy miejsca zamieszkania lub dołączyć do ogólnopolskiej. W tego typu aukcjach sam ustalasz cenę i sposób zapłaty, możesz wysyłać towary lub odbierać je osobiście. Co istotne, Facebook nie pobiera prowizji od sprzedaży, jak inne strony.
2 ZASADY SPRZEDAWANIA NA FACEBOOKU:
- Pamiętaj, że w każdej grupie obowiązuje regulamin, z którym należy się zapoznać i stosować. Niektóre grupy mają szczegółowe wymagania w zakresie np. publikacji postów.
- Facebook pozwala na komentowanie postów, dlatego pamiętaj, że po wystawieniu produkt na sprzedaż mogą pojawić się pytania lub próby negocjacji ceny.
→ Zarabianie – blog i Facebook. Jak zarabiać na stronach internetowych i portalu?
Zarabianie na treści i postach na Facebooku to kolejny sposób na zarabianie online. Jak połączyć blogowanie z zarabianiem w portalu społecznościowym? Nie jest to takie trudne, jednak wymaga prowadzenia własnego bloga.
Blogerzy, którzy reklamują swoją stroną na Facebooku, regularnie dodają posty i zdjęcia, mogą liczyć na ciekawą ofertę współpracy ze strony firmy, która dostrzeże ich aktywność. Reklama na Facebooku pozwala dotrzeć do dużego grona odbiorców. Nie musi być to płatna reklama. Jeśli zgromadzimy dużą liczbę fanów na swoim fan page i zadbamy o regularne uzupełnianie treści, to prawdopodobnie liczba odwiedzających będzie stale rosła. To zaś przekłada się na wysoką konkurencyjność profilu. Wówczas można wyjść z inicjatywą i zaproponować współpracę np. dużej firmie z branży, w której się specjalizujemy.
→ Jak zarobić na reklamach w Internecie i na Facebookiem? Czy czekają nas zmiany?
Obecnie cały zysk z reklam Facebook zatrzymuje dla siebie. Już niebawem może się to, jednak zmienić, ponieważ coraz częściej pojawiają się opinie o możliwości podziału zysku między serwis a użytkowników. Czy w najbliższym czasie czeka nas poważna zmiana w tym kierunku? Jeśli tak, będzie to duża możliwość dla użytkowników i nowy sposób na zarobienie on-line poprzez umieszczenie reklam w swoich postach.
Facebook rozesłał ankietę, w której zadał użytkownikom pytanie o to jakie opcje płatne treści byłyby dla nich atrakcyjne. Pojawiło się kilka propozycji. Wraz z nimi pojawiała się oferta umieszczenia ikonki ze “słoikiem na napiwki”, znajdującym się przy poście. Po kliknięciu w nią dawałoby to możliwość przekazania pieniędzy w podobny sposób jak na portalach ze zbiórkami społecznościowymi.
Reklama, umieszczana obok prywatnych postów użytkowników to opcja, która budzi największe zainteresowanie. W ten sposób przeciętny użytkownik serwisu mógłby zarobić na wstawianych treściach. Facebook zakłada, że byłoby to dostępne dla zweryfikowanych profili. Są to jednak, wszystko działania przewidziane w przyszłości i nie wiadomo czy Facebook je wprowadzi ani jak długo to potrwa. Dla porównania – od zapowiedzi wprowadzenia nowych rodzajów reakcji (likeów) do realizacji minął rok. Można, więc przypuszczać, że, nawet jeśli doczekamy się nowych możliwości zarabiania, to dopiero za jakiś czas.
Kolejna, istotna kwestia to sposób rozliczania się Facebook a użytkownikami. Czy będzie to tradycyjne rozliczenie w formie PITu? W podobnym sensie można zapytać o to dla kogo będzie dostępna nowa opcja i czy nie będzie to wąskie grono odbiorców, np. celebrytów?
W chwili obecnej możliwość zarobienia na reklamach daje inny serwis – YouTube, który dzieli się zyskami z reklam, emitowanych w trakcie wyświetlania filmów. Czy również Facebook w niedalekiej przyszłości da nam taką możliwość?
Nie ulega wątpliwości, że Facebook to obecnie jeden z największych portali społecznościowych, który stale powiększa zakres swoich możliwości i oferuje już nie tylko możliwość dodawania zdjęć, filmów i postów, ale także zarabianie. Czy w niedalekiej przyszłości pojawią się jeszcze lepsze formy promowania marek, firm i zarabiania na prywatnych kontach? Czy czeka nas przełom?