Marketing afiliacyjny. Jak zacząć zarabiać na własnej witrynie internetowej?

Marketing afiliacyjny to obecnie jeden ze sposobów na osiąganie przychodów w sieci. Dla osób, które chcą osiągać zyski z własnej witryny internetowej może być  on dobrym sposobem na generowanie dochodów. Czym jest marketing afiliacyjny? Ile zarabia się w ten sposób? Czy jest to opłacalne? I o czym warto pamiętać w tego typu działalności?

→ Marketing afiliacyjny – definicja i podstawy. O czym warto pamiętać zaczynając zarabiać?

 

Rozpoczęcie pracy na stanowisku partnera biznesowego i promocja towarów i usług wiąże się z koniecznością posiadania własnej platformy promocyjnej w formie strony lub bloga. To tam publikowane będą odnośniki i treści reklamowe, dotyczące wybranych towarów i usług.
Jeśli chodzi o prowadzenie bloga to część osób decyduje się na założenie go na bezpłatnych platformach. W opozycji są strony internetowe, których utrzymanie wiąże się z ponoszeniem opłat. Zdecydowanie lepiej wydać jednak niewielką kwotę na zakup własnej domeny i hostingu, ponieważ własna strona internetowa jest dla przyszłego zleceniodawcy bardziej atrakcyjna (Więcej informacji, jeśli chodzi o zarabianie na blogu znajdziesz tutaj).

 

 

Posiadając własnego bloga lub stronę internetową warto dbać o ich właściwą promocję w mediach społecznościowych, na forach i na portalach powiązanych. Przekłada się to na zwiększenie atrakcyjności. Warto też pamiętać o tematyce własnej strony. Część osób decyduje się na wybór wąskiej tematycznie sfery. Ma to swoje zalety, ponieważ, w przypadku nawiązania współpracy, stanowi dowód na dobrą znajomość branży. Co istotne, wybrana nisza nie zawsze musi być obszarem, w którym się specjalizujemy. Może to być coś, co dopiero zaczynamy poznawać.

Zarabianie poprzez współpracę ze zleceniodawcami wymaga dużego zaangażowanie w prowadzenie własnej strony. Dlatego warto podejść do tego ze starannością i dobrze przemyśleć zakres tematyczny własnej strony, by szybko się nie zniechęcić.

 

→ Marketing afiliacyjny – praca. Jak zarobić dużo dzięki współpracy i kampaniom?

 

Marketing afiliacyjny w Polsce zyskuje coraz większą popularność, jako technika marketingu internetowego. Wysokość wynagrodzenia jest uzależniona od efektów kampanii. Afilianci mogą sporo zarobić, a ponadto poszerzyć zasięg marki i zyskać grono nowych, zaufanych klientów.

 

Przed rozpoczęciem współpracy warto porównać oferty różnych firm, ponieważ, w praktyce, okazuje się, że proponowane przez nich kwoty różnią się. Większość sieci rozlicza się w modelu CPS – tj. prowizja za sprzedaż, CPA – prowizja za działanie użytkownika na stronie reklamodawcy i CPL – prowizja za uzyskanie danych kontaktowych klienta.
Specjaliści wskazują, że, aby dobrze zarabiać na marketingu afiliacyjnym, nie warto skupiać się na reklamie banerowej, ale wykorzystać linki tekstowe pod dobrymi artykułami, takimi jak np. recenzje lub zestawienia autorskie. Dzięki temu strona lub blog nie są “zaśmiecane” reklamami, a dochód może okazać się wyższy.

W dłuższej perspektywie podczas wyboru współpracy warto zwracać uwagę na stabilność i wiarygodność sieci. Innym, ważnym aspektem są rodzaje komunikatów reklamowych, jakie proponuje sieć: slidery lub np. packshoty. Blogerom poleca się mini porównywarki cen, które przedstawiają oferty z kilku sklepów zleceniodawcy. Dla blogera jest to gotowe i wygodne narzędzie, które można ciekawie wpasować w estetykę bloga. Inną zaletą jest fakt, że nie jest to tak “nachalna” forma reklamy jak np. baner, co ma znaczenie dla osób odwiedzających.

Jeśli nie znasz podstaw metod reklamowych i tworzenia atrakcyjnych treści – zapoznaj się z poradnikami, które wskazują jak skutecznie tworzyć marketing afiliacyjny. Szkolenie lub pomoc specjalisty w tym zakresie również mogą okazać się pomocne przy nauce podstaw marketingu afiliacyjnego. Warto rozwijać się i poznawać nowinki, by nadążać za zmianami i korzystać z innowacji.

 

 

→ Marketing afiliacyjny – opinie. Czy opłaca się zarabiać na marketingu afiliacyjnym?

 

W sieci znajdziemy różne opinie, jeśli chodzi o marketing afiliacyjny. Zarobki z tego tytułu w przypadku specjalisty ds. marketingu, który promuje określone produkty, są średnio na poziomie 10 – 40%. Za każdym razem, gdy, dzięki wygenerowanemu ruchowi z działań promocyjnych, klient zakupi towar lub usługę, partner otrzymuje gażę.

Kwestia zarabiania poprzez promocje towarów i usług dla wielu jest atrakcyjna. Wiąże się to z faktem, że produkty, których dotyczy promocja, dostarczane są przed inne podmioty, a partner nie odpowiada za ich przesyłkę i nie musi skupiać się na takich rzeczach. Cała jego rola polega na zachęcaniu klientów do kupna i w tej kwestii posiada dużą swobodę. Część osób posiada własne metody promocyjne. Warto też zapoznać się z podstawami pracy specjalisty ds. marketingu afiliacyjnego, co może znacznie ułatwić wykonywanie zadań i da pewność, że jest to zajęcie, na którym chcemy się skupić.

 

Co ciekawe, pierwszy program afiliacyjny powstał w USA w połowie lat 90. Za jego twórcę uznaje się Jeffa Bezosa, założyciela firmy Amazon. W 1996 r. poznał kobietę, która na portalu chciała sprzedawać książki o rozwodach. Wówczas zdecydował się “podpiąć” jej stronę do Amazon.com. Pobierał za to prowizję od sprzedanych książek. Umieszczał też banery, które przenosiły do wybranych produktów. Obecnie marketing afiliacyjny jest znany i popularny na całym świecie. Według danych na rynku funkcjonuje aż 3 tys. programów afiliacyjnych.